Please use this identifier to cite or link to this item: http://cris.utm.md/handle/5014/1147
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGHEORGHITA, Mariaen_US
dc.date.accessioned2022-01-22T13:59:59Z-
dc.date.available2022-01-22T13:59:59Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationGHEORGHIŢĂ, Maria. Sustenabilitatea și digitalizarea – o nouă paradigmă pentru industria modei. In: Competitiveness and sustainable development in the context of European integration. Editia 3, 4-5 noiembrie 2021, Chişinău. Chișinău: 2021, pp. 46-51. ISBN 978-9975-45-739-2 (PDF).en_US
dc.identifier.isbn978-9975-45-739-2-
dc.identifier.urihttp://cris.utm.md/handle/5014/1147-
dc.description.abstractAcest articol reflectă atât influența puternică a situației pandemiei COVID-19 asupra industriei modei, cât și oportunitățile de a accelera digitalizarea și de a implementa sustenabilitatea. Industria modei este a doua industrie cea mai afectată de situația pandemică, în ceea ce privește vânzările și profiturile. Chiar dacă în a doua jumătate a anului 2020 situația din această industrie a început să se redreseze atât la nivel european, cât și local, cercetările arată că companiile din industria modei nu vor depăși semnificativ în anii 2021-2022 rezultatele anului 2019. Pentru a asigura creșterea vânzărilor, industria modei trebuie să se adapteze în ceea ce privește schimbările în comportamentul clienților și în lanțurile de aprovizionare. Covid-19 a influențat apariția cererii de design virtual și a cererii personalizate, precum și a comerțului electronic, contribuind la inovație și creșterea eficienței. Această schimbare a început să creeze oportunități de a construi modele de operare mai inteligente, diferențiate în funcție de dorințele clienților, făcându-le astfel mai personalizate pentru fiecare client. Scenariul de recuperare demonstrează o creștere a vânzărilor online de peste 30% în Europa în 2021 comparativ cu 2019. Criza a evidențiat, de asemenea, necesitatea implementării unor modalități de lucru mai durabile și responsabile în toate verigile lanțului valoric. Astfel, durabilitatea și digitalizarea devin o nouă paradigmă pentru industria europeană a modei. Industria modei locale, care este conectată la cea europeană, trebuie să țină cont de această paradigmă pentru a rămâne competitivă.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation20.80009.0807.22. Dezvoltarea mecanismului de formare a economiei circulare în Republica Moldovaen_US
dc.subjectindustria modeien_US
dc.subjectdigitalizareen_US
dc.subjectcomerț electronicen_US
dc.subjectdesign virtualen_US
dc.subjectsustenabilitateen_US
dc.titleSUSTENABILITATEA ȘI DIGITALIZAREA – O NOUĂ PARADIGMĂ PENTRU INDUSTRIA MODEIen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.conferenceCompetitiveness and sustainable developmenten_US
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1other-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Economy and Management-
crisitem.author.orcid0000-0002-2177-3497-
crisitem.author.parentorgFaculty of Economic Engineering and Business-
crisitem.project.grantno20.80009.0807.22-
crisitem.project.fundingProgramState Programme-
Appears in Collections:Journal Articles
Files in This Item:
File Description SizeFormat
46-51_7.pdf517.4 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.