Please use this identifier to cite or link to this item: http://cris.utm.md/handle/5014/366
Title: Noua metodologie de stabilire a costurilor privind finanțarea instituțiilor de învățământ superior în Republica Moldova
Other Titles: The new methodology for establishing the costs regarding the financing of higher education institutions in the Republic of Moldova
Новая методология определения расходов при финансировании высших учебных заведений в Республике Молдова
Authors: MANOLE, Tatiana 
Keywords: weighted student;„standard cost per weighted student”;equivalent student;„standard cost per unit equivalent student”;study cycle;basic financing;performance financing;reserve fund;the field of study programs
Issue Date: 2019
Source: MANOLE, Tatiana. Noua metodologie de stabilire a costurilor privind finanțarea instituțiilor de învățământ superior în Republica Moldova. In: Administrarea Publică. 2019, nr. 3(103), pp. 68-80. ISSN 1813-8489.
Journal: Administrarea Publică 
Abstract: 
Autorul tratează în acest articol problema finanțării învățământului în Republica Moldova. Cu începere din anul 2014, în Republica Moldova a început un proces de reformare a modului de finanțare a învățământului conform unor formule stabilite științific. Această nouă modalitate are la bază diferențierea finanțării studiilor superioare în funcție de complexitatea studiilor, care este determinată de coeficienții de ajustare specifici, stabiliți în funcție de complexitatea programelor de studii. Utilizarea acestui principiu conduce la determinarea „costului standard per student echivalent unitar”. Astfel, se asigură o modalitate nouă, progresistă, de finanțare a învățământului superior, metodologie urmată de experiența României și a altor țări din Uniunea Europeană.
URI: http://cris.utm.md/handle/5014/366
ISSN: 1813-8489
Appears in Collections:Journal Articles

Files in This Item:
File Description SizeFormat
68-80_1.pdf138.62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.